جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تفاوت بازسازی آشپزخانه و تغییرات کوچک ؟ کدام یک بهتر است؟

فهرست مطالب

در این مقاله قصد داریم به تفاوت بازسازی آشپزخانه و تغییرات کوچک بپردازیم. این روزها که هزینه خرید منزل جدید با ساخت جدید بسیار بالا رفته است اکثر افراد تصمیم میگیرند به جای اینکه خانه خود را بفروشند و یک خانه جدیدتر خریداری کنند، در خانه خود یک سری تغییرات اعمال کنند. طبیعتا هزینه بازسازی برخی بخش های خانه بسیار مناسب تر خواهد بود. اما شاید برایتان سوال باشد که بازسازی خانه چه تفاوتی با تغییرات کوچک دارد؟ که در این مقاله بدان پرداخته میشود. پس اگر شماهم از آن دسته افرادی هستید که از مدل منزل خود خسته شده اید اما گرانی و تورم اجازه خرید منزل جدید را به شما نمیدهد تا پایان مقاله با ما باشید.

 

چرا باید آشپزخانه را بازسازی کنیم؟

حال که میخواهیم در مورد تفاوت بازسازی آشپزخانه و تغییرات کوچک صحبت کنیم لازم است بدانیم که اصلا علت بازسازی چیست؟ درواقع هر خانه ای که ساخته میشود در ابتدا متناسب با ترند ها و مد طراحی و ساخته میشود. اما به مرور زمان و با گذشت چند سال، کم کم جزئیات و طراحی خانه حالت قدیمی به خود میگیرد و برای صاحبان منزل ناخوشایند خواهد بود. مثلا این را در نظر بگیرید که در گذشته آشپزخانه ها دارای اوپن بودند ولی امروزه اوپن از مد خارج شده است و آشپزخانه های این مدلی زیبایی خود را از دست داده اند. در همین راستا بسیاری از افراد پس از گذشت چند سال یک خانه جدید خریداری میکردند و خانه قدیمی خود را میفروختند. اما این روزها به دلیل قیمت نجومی خانه و زمین بسیاری از افراد ترجیح میدهند منزل خود را ریمادل کنند. اما اینکه ریمادل  چیست در بخش های بعدی بدان پرداخته میشود.

 

تغییرات جزیی چیست؟

در راستای توضیح مفهوم تفاوت بازسازی آشپزخانه و تغییرات کوچک ابتدا لازم است بدانیم ایجاد تغییرات کوچک در آشپزخانه به چه معناست؟ برای مثال گاهی خانم خانه از کابینت های آشپزخانه خسته میشود و تصمیم میگیرد مدل و طرح آن ها را تغییر دهد‌. یا بسیاری از افراد اپن آشپزخانه خود را طبق ترند و مد سال برداشته اند تا آشپزخانه شان ظاهر زیبا تر و جذاب تری به خود بگیرد. یا مثلا برخی افراد ترجیج میدهند سرامیک ها یا پارکت های کف آشپزخانه را تغییر دهند و یا سینک و شیر آب را عوض کنند. به این تغییرات، تغییرات جزئی و کوچک میگویند که البته بسیار خوب است. همین تغییرات میتواند تاثیر بسیار زیادی در تغییر روحیه اعضای منزل داشته باشند. اما گاهی همین تغییرات جزئی کافی نیست و فرد چیزهای بیشتری میخواهد. در بخش بعدی به تغییرات کلی تر اشاره خواهیم کرد.

 

آشپزخانه مدرن سفید

 

بازسازی آشپزخانه چیست؟

حال که دانستیم منظورم از تغییرات جزئی در مفهوم تفاوت بازسازی آشپزخانه و تغییرات کوچک چیست؟ در این بخش به مفهموم بازسازی آشپزخانه میپردازیم. همانطور که گفته شد گاهی یک سری تغییرات کوچک میتواند در ظاهر آشپزخانه بسیار موثر باشد. معمولا تغییرات کوچک زمانی کاربرد دارند که سالهای زیادی از ساخت خانه نگذشته باشد. اما اگر سالهای زیادی از ساخت یک خانه گذشته باشد بدون شک آشپزخانه و سایر بخش های آن به یک بازسازی اساسی نیاز خواهند داشت. در بازسازی آشپزخانه معمولا دیوارهای آشپزخانه به طور کل برداشته میشود و فرم و مدل اصلی آشپزخانه کاملا تغییر میکند. افراد خانه بر اساس طراحی های جدید یک نقشه جدید برای آشپزخانه در نظر میگیرند و مدل آن را تغییر میدهند. مثلا ممکن است فردی بخواهد برای آشپزخانه خود یک مطبخ در نظر بگیرید که در این شرایط آشپزخانه تماما در دستخوش تغییرات قرار خواهد گرفت. همچنین تغییر تمامی کاشی ها و سرامیک ها نیز در این دسته از تغییرات قرار میگیرند.

 

در چه شرایطی افراد تصمیم به بازسازی آشپزخانه میگیرند؟

خب تا اینجا به طور کامل تفاوت بازسازی آشپزخانه و تغییرات کوچک را شرح دادیم. اما در این بخش به این موضع میپردازیم که در چه شرایطی افراد تصمیم به بازسازی خانه یا آشپرخانه میگیرند. در یخش های قبلط توضیح دادیم که به دلیل گرانی زمین و خانه امروزه افراد به جای خرید منزل جدید سعی میکنند خانه قدیمی خود را بازسازی کنند. اما این همه ماجرا نیست. گاهی فردی بعد از روز ها جست و جو نمیتواند یک منزل را مطابق با سلیقه و خواست خود بیابد. بنابراین فرد مجبور میشود خانه ای را که بیشتری نزدیکی را به سلیقه خود دارد خریداری کرده و سپس برخی قسمت های آن را بر اساس خواست و سلیقه خود بازسازی کند.

در چنین شرایطی ممکن است فرد فرم کلی آشپزخانه، بخش پذیرایی و سایر بخش های آن را بر اساس نظر و سلیقه شخصی خود بازسازی کند. پس این خود شما هستید که میتوانید بر اساس بودجه و سلیقه خودتان انتخاب کنید که آیا میخواهید منزلتان را بازسازی کنید یا خیر. اما گاهی یک خانه از هر نظر قدیمی و خطرناک است. یعنی ممکن است با کمترین فشار از جمله زلزه، طوفان یا غیره فرو بریزد و جان ساکنین خانه را به خطر اندازد. در چنین شرایطی بازسازی خانه یک امر اختیاری محسوب نمیشود بلکه یک امر کاملا اجباری بوده و افراد مجبور هستند برای ترمیم آن اقدام نمایند.

 

آپن آشپزخانه

 

بازسازی خانه را به چه کسانی بسپاریم؟

تا اینجا توضیح دادیم که تفاوت بازسازی آشپزخانه و تغییرات کوچک چیست؟ همچین توضیح دادیم چه زمانی یک خانه یا آشپزخانه به بازسازی نیاز دارد. اما الان لازم است بدانیم که بازسازی خانه را به چه کسانی بسپاریم؟ درواقع بازسازی خانه یک امر کاملا تخصصی است و از عهده هر کسی ساخته نیست. گاهی برای بازسازی لازم است یک دیوار را بردارید اما اگر فرد متخصصی این کار را برایتان انجام ندهد ممکن است فرق دیوار باربر و غیربارور را نداند و باعث فروریختن سقف خانه شود. از این رو همواره سعی کنید از یک تیم حرفه ای معماری و طراحی ساختمان کمک بگیرید. این قبلی تیم ها سواد و تجربه کافی را در زمینه ساخت و بازسازی منازل دارند و شما میتوانید با خیالی راحت وظیفه بازسازی را به آن ها محول کنید.

 

سخن آخر

چنانچه قصد بازسازی آشپزخانه را داشتید از یک تیم قوی کمک بگیرید. این تیم قوی هم تفاوت بازسازی آشپزخانه و تغییرات کوچک را میدانند و هم میدانند که آشپزخانه یا سایر بخش های منزلتان تا چه حد قابل تغییر هستند. همچنین اگر شما یک تیم قوی را در این زمینه برگزینید میتوانند ترند ترین مدل های سال را به شما معرفی و پیاده سازی کنند. یک تیم قوی طراحی و معماری در کمترین زمان و بهترین قیمت قادرند منزل شما را به بهترین شکل ممکن بازسازی کنند. مجموعه نیو دیزاین خدمات مربوط به نصب و اجرای انواع کابینت آشپزخانه اعم از کابینت های انزو ، کلاسیک ، مدرن و … و خدمات دکوراسیون داخلی و بازسازی آشپزخانه و منزل و دفترکار را با بهترین کیفیت و منصفانه ترین قیمت به شما عزیزان ارائه می دهد. در نهایت امیدوار هستیم از مطالعه این مطالب لذت برده باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *