جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تفاوت کابینت ممبران با ام دی اف چیست؟ کدامیک بهتر است؟

فهرست مطالب

کابینت ها علاوه بر کاربردشان، نقش بسزایی در دیزاین آشپزخانه ها ایفا می کنند. امروزه انواع مختلفی از کابینت ها وجود دارد. افراد با توجه به سلیقه و علاقه شان، می توانند کابینت مناسبی را برای خود انتخاب نمایند. یکی از پرطرفدارترین کابینت ها، کابینت ممبران است. این نوع کابینت را می توان هم در اشپزخانه های مدرن و هم در آشپزخانه های کلاسیک استفاده کرد. روی این کابینت با کمک دستگاه های مخصوصی کنده کاری شده است. این طرح ها و حکاکی های بی نظیر باعث شده است که افراد زیادی به دنبال تهیه کابینت ممبران باشند. ما در این مقاله قصد داریم درباره تفاوت کابینت ممبران با ام دی اف اطلاعاتی را در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار دهیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

کابینت ام دی اف

کابینت آشپزخانه ام دی اف جز کابینت های پرطرفدار محسوب می شوند. تنوع رنگ در کابینت های ام دی اف بسیار بالا است. ام دی اف در معنا معادل تخته با چگالی متوسط است. این در واقع نوعی فرآورده چوبی است که در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. از برجسته ترین ویژگی های ام دی اف این است که از mdf خام در بدنه بهره گرفته می شود و در بخش های بیرونی آن از روکش های مختلف استفاده می نمایند. به همین دلیل کابینت های ام دی اف از مقاومت بالایی در برابر رطوبت و نم برخوردارند.

 

فرق کابینت ممبران با ام دی اف

برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که تفاوت کابینت ممبران با ام دی اف در چیست؟ در اینجا باید بگوییم این دو نوع کابینت از چندین جهت باهم فرق دارند. در کابینت ممبران از مغزی ام دی اف استفاده می شود و لایه ای از پی وی سی روی آن قرار می گیرد. در کابینت های ممبران تاج و سرستون تعبیه شده است. این کابینت ها دارای کنده کاری و حکاکی هستند. این در حالی است که کابینت های ام دی اف کاملا به شکل ساده اجرا می گردند. کابینت های ام دی اف دارای تنوع رنگی بالایی هستند در حالی که کابینت های ممبران در چند رنگ محدود اجرا می شوند.

 

فرق کابینت ممبران با ام دی اف

تفاوت کابینت ممبران با ام دی اف

اینکه کدام کابینت را انتخاب کنید، بستگی به نظر شخصی شما دارد. هر کدام از این کابینت ها مزایا و معایب خاص خود را دارد.  از این رو، با توجه به سلیقه خود و دیزاین آشپزخانه تان می توانید کابینتی را انتخاب کنید که برای آشپزخانه تان مناسب باشد. در این میان، مهم ترین فاکتور تاثیرگذار سبک دکوراسیون آشپزخانه تان است. برای اولین مورد تفاوت کابینت ممبران با ام دی اف می توان گفت کابینت ممبران با توجه به حکاکی و کنده کاری هایی که دارد بیشتر در سبک های سلطنتی و کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد. ام دی اف ساده است و بیشتر در دیزاین های ساده و مدرن استفاده می شود.

 

عوامل تاثیر گذار در انتخاب کابینت مناسب

یک سری از عوامل وجود دارد که به شما کمک می کنند، کابینت مناسبی را برای آشپزخانه تان انتخاب کنید. در ادامه درباره این عوامل تاثیر گذار اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

 

جهت تابش نور خورشید به آشپزخانه

یکی از عوامل تاثیرگذار در انتخاب کابینت ها، این است که خورشید از کدام طرف در آشپزخانه شما می تابد و میزان نور آشپزخانه تان چگونه است. زیرا کابینت آشپزخانه ممبران مقاومت خوبی در مقابل نور آفتاب ندارد و ممکن است دچار تغییر رنگ گردد. در حالی که کابینت های ام دی اف خیلی تحت تاثیر نور نیستند و دچار تغییر شکل نمی شوند. این یکی از موارد مهم تفاوت کابینت ممبران با ام دی اف می باشد.

 

مقایسه ممبران و ام دی اف

 

تفاوت کابینت ممبران با ام دی اف با توجه به اندازه آشپزخانه

فضای آشپزخانه نقش بسزایی در انتخاب مناسب کابینت ایفا می کند. از آنجایی که روی بدنه کابینت ممبران حکاکی و کنده کاری هایی وجود دارد. همچنین به دلیل وجود سرستون و نقش های برجسته این کابینت، فضای کوچک را شلوغ نشان می دهد. از این رو، اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است، بهتر است که از کابینت ممبران استفاده نکنید. برای آشپزخانه های کوچک کابینت ام دی اف گزینه بسیار خوبی به حساب می آید.

 

تفاوت کابینت ممبران با ام دی اف در شرایط نورپردازی

نورپردازی نقش بسزایی در زیبایی آشپزخانه یا هر فضای دیگر ایفا می کند. با کمک نورپردازی می توان یک آشپزخانه را بزرگتر نشان داد. به همین دلیل در زمان انتخاب کابینت آشپزخانه باید این مسئله را نیز مد نظر قرار دهید. به عنوان یکی از تفاوت های کابینت ممبران با ام دی اف می توان گفت در کابینت های ام دی اف به دلیل کنده کاری هایشان، امکان نورپردازی یا استفاده از نور مخفی را ندارند. اگر قصد دارید که کابینت ممبران استفاده کنید، می توانید از لوسترهای شیک بهره بگیرید. این باعث می گردد که فضایی کاملا کلاسیک و در این حال شیک را تجربه نمایید.

 

کابینت ام دی اف یا ممبران

 

نکات مهم درباره کابینت ممبران و ام دی اف

یک سری از نکات وجود دارد که بهتر است که در همین ابتدا شما آنها را بدانید تا انتخاب درستی داشته باشید.

از جمله موارد تفاوت کابینت ممبران با ام دی اف می توان به این موضوع اشاره کرد که مقاومت کابینت ممبران در مقایسه با کابینت ام دی اف در برابر رطوبت و نم بیشتر است. در کابینت های ممبران از روکش مخصوصی استفاده می شود که این تا حد بسیار زیادی مقاومت کابینت را بیشتر می نماید. کابینت های ام دی اف در برابر اجسام تیز و برنده، مقاومت خوبی ندارند و ممکن است با گذشت زمان، خراشیدگی هایی روی آنها به وجود بیاید. این در حالی است که کابینت های ممبران به دلیل روکشی که دارند، مقاوم ترند. امکان تعمیر برای کابیت های ام دی اف بیشتر از کابین های دیگر است. اما در رابطه با کابینت های ممبران اینگونه نیست.  نکته قابل توجه دیگر مربوط به تفاوت قیمت بین کابینت های ممبران و ام دی اف است.  کابینت های ممبران به دلیل، طراحی، کنده کاری و روکشی که دارند، قیمت بسیار بالاتری دارند.

 

سخن آخر

کابینتها نقش بسزایی در دیزاین آشپزخانه ایفا می کنند. امروزه، انواع مختلفی از کابینت ها وجود دارد. کابینت ممبران و ام دی اف جز کابینت های محبوب و پرطرفدار به حساب می آیند. هر کدام از این کابینت ها ویژگی های خاص خود را دارند و باید با در نظر گرفتن یک سری از عواملی کابینی را انتخاب نمایید که برای فضای شما مناسبتر باشد. برای مثال، کابینت ممبران به دلیل مدل و حکاکی هایی که دارد، برای آشپزخانه های کوچک مناسب نیست و باید در آشپزخانه بزرگ مورد استفاده قرار گیرد. از اینکه تا انتهای مقاله همراه نیو دیزاین بودید از شما سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *