جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۱۷ تا از اصول مهم و طلایی طراحی داخلی فروشگاه !!

فهرست مطالب

اصول مهم جهت طراحی داخلی فروشگاه

طراحی داخلی فروشگاه تأثیر زیادی در جذب مشتری نیز دارد. طراحی دکواسیون نیز اصول و نکاتی به همراه دارد که تاثیر بسیاری در جذب مشتری دارد. از اولین اصول طراحی داخلی فروشگاه و یا مغازه این است که فضا باید رنگ های جذاب نیز داشته باشد، البته نکته مهم که قابل ذکر است این است که بسته به سبک در فضا دارد و بسیار مهم است از چه نوع سبکی استفاده شده است.

مثالی که می توان در این مورد زد این است که در سبک های کلاسیک باید از رنگ های ملایم نیز استفاده کرد و در سبک های مدرن از رنگ های تند. این اصلی ترین مورد است که توجه زیادی را جلب کرده و طرفدار بسیاری پیدا کرده است. طراحی ورودی برای یک طراحی داخلی فروشگاه یا مغازه به صورت بسیار حرفه ای از اهمیت زیادی نیز برخوردار است. با نیودیزاین هماه باشید.

 

دیزاین فروشگاه

 

نکات مهم در مورد در ورودی فروشگاه

  • از اصول طراحی داخلی فروشگاه ، توجه به ورودی هایی که به آن دعوت کننده می نامند و بیشتر مشتری را به خرید نیز جذب می کنند، ورودی هایی هستنند بزرگ همراه با نور خوبی و مشتریان را برای دعوت ورود از این ورودی دعوت می کنند.
  • درهای با نور کم و عرض کوچک اصلا مناسب دعوت مشتری نبوده و نباید آنها را به عنوان درب ورود مدنظر قرار داد.
  • همیچنین استفاده از رنگ های تاریک در ورودی اصلا مناسب نیست، اگر قادر به طراحی در ورودی نیز نیستید لازم است فضا را باز نگه داشته و داخل را نیز طراحی کنید.
  • مهم ترین نکته ای که در طراحی دکوراسیون باید توجه داشت توجه به جزئیات طراحی نیز است، این که اجناس چگونه چیده شود که جذب کننده مشتری نیز باشد.

 

مطلب پیشنهادی : صفر تا صد دکوراسیون فروشگاه و نکاتی که باید در مورد آنها بدانیم !

 

اصول دکوراسیون داخلی فروشگاه

 

مهم ترین اصول طراحی داخلی فروشگاه

  • چیدمان طراحی داخلی فروشگاه باید به گونه ای باشد، که کالاهای مهم و باارزش در معرض دید نیز قرار بگیرند و نورپردازی بسیاری روی این کالاها نیز داشته باشند.
  • روشنایی باید کل فضا را بگیرد و نباید تاریک باشد، زیرا تاریکی بسیار ناامنی است و این مورد باعث می شود مشتری علاقه ای به بازدید پیدا نکند. این مورد را هم مدنظر بگیرید که نباید کل فضا نورپردازی شود، زیرا نورپردازی در نقاطی باید بیشتر باشد که خدمات مهمی در آن قسمت ارائه می گردد.
  • یکی از اصول طراحی داخلی فروشگاهکه بسیار مهم است این است که مسیر رفت و آمد در طراحی دکوراسیون مهم است و سبب می شود مشتری به آسانی در فضا گردش داشته باشد. در صورتی که بخشی از مسیر رفت و آمد نیز بسته باشد نقطه کور ایجاد می شود.
  • راهروها را با ویترین خیلی زیاد نباید پر کرد، اگر این کار انجام شود فاصله بین ویترین ها باید طوری باشد که مشتریان به راحتی گردش و بازدید نیز داشته باشند.
  • باید توجه داشت درب خروجی و صندوق نیز در یک مسیر قرار بگیرند.
  • چیدمان در فضا باید طوری طراحی شوند که وسایل ها و کالاهایی که هم گروه هستند، در یک بخش نیز چیده شوند.
  • قسمتی از طراحی داخلی فروشگاه را به محصولات و کالاهای فصلی اختصاص دهید
  • از دیگر اصول طراحی داخلی فروشگاه می توان گفت که در صورتی که کالاها برای کودکان است باید در ارتفاع آن ها دقت داشت که برای کودکان نیز مناسب باشند.
  • باید از ارتفاع استفاده کرد، زیرا ارتفاع مجذوب کننده و بسیار در دید است.
  • از هر گونه سبکی که استفاده شود باید رنگ روشن باشد، چرا که رنگ روشن جذاب تر است و فاصله را نشان می دهد.
  • در طراحی داخلی فروشگاه باید در انتخاب قفسه دقت کرد که از قفسه هایی با لبه تیز نباید استفاده کرد زیرا باعث می شود مشتریان نیز نتوانند رفت و آمد بسیاری داشته باشند و برخی رفت و آمدها نیز مناسب نباشد
  • نحوه طراحی باید طوری باشد که بسته به نوع طراحی آن گرد و خااک زیادی در طبقه ها ننشیند.
  • یکی از مهم ترین اصول طراحی داخلی فروشگاه ها صندوق است که باید طراحی مناسبی داشته باشد، معمولا صندوق باید در بخشی قرار گیرد که همان بخش طراحی بسیار زیبایی را ایجاد کند.
  • حتما بخشی به عنوان انبار باید در طراحی منظور گردد. انبار برای نگه داری لوازمی است که نباید در معرض دید باشند تا چهره فروشگاه را بهم رریخته و نامرتب نشان ندهد.

این ها عواملی بود که در جذب مشتری بسیار تاثیر برانگیز است.

 

مطلب پیشنهادی : نکات مهم جهت طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه

 

نکات دکور فروشگاه

 

طراحی ویترین برای از مهم ترین اصول طراحی داخلی فروشگاه

ویترین  یکی از مهمترین اصول طراحی داخلی فروشگاه ، جنبه های دکور فروشگاه و استراتژی های تجاری بصری است. ثابت شده است که طراحی ویترین توجه خریداران را به خود جلب می کند و آنها را به فروشگاه می کشاند تا قبل از خرید، محصولات و خدمات آن فروشگاه را کشف کنند. تجار با برنامه‌ریزی مناسب و طراحی‌های نوآورانه، ویترین  می‌توانند به طور موثری آگاهی و نفوذ برند خود را افزایش دهند.

امروزه ویترین مغازه ها نه تنها محصولات را عرضه می کنند. آنها همچنین، و مهمتر از همه، مفاهیم و هویت نام تجاری را به اشتراک می گذارند. با گذشت زمان، ویترین با ترکیب عناصر سازنده اعم از نور، انواع مختلف رنگ ها و مواد گرفته تا طرح ریزی، موسیقی و دیگر مصنوعات که توجه مردم را به خود جلب می کنند، تنوع زیادی پیدا کردند.

 

نو چیدمان در طراحی داخلی فروشگاه

از دیگر اصول طراحی داخلی فروشگاه این است که که حائز اهمیت است این است که مغازه نباید شلوغ باشد و کالاها باید در هر گوشه ای از مغازه نیز چیده شود تا کوچکی مغازه در چشم دیده نشود. وقتی مشتری وارد فروشگاه یا مغازه می شود طراحی داخلی فروشگاه باید به گونه ای باشد که احساس راحتی نیز به مشتری دست داده و همه اجناس و مدل ها را در مغازه ببیند. البته نباید مغازه را شلوغ کرد و باید قفسه ها به طوری چیده شود که همه اجناس نیز به چشم بخورد و قابل خریدهم باشد.

دسته بندی محصولات باید به گونه ای باشد که انتخاب اجناس را برای مشتری آسان و راحت کند. مسیر حرکت مشتری باید به طوری باشد که اجناس گران قیمت چیده شده باشند، البته که این کارها به ابعاد فروشگاه و طرح کلی آن نیز بستگی دارد.

 

طراحی داخلی فروشگاه لباس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *