جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کابینت ممبران با وکیوم چه فرقی دارد ؟ + تفاوت ، مزایا و معایب هر کدام

فهرست مطالب

تفاوت کابینت ممبران با وکیوم

کابینت وکیوم در اصل از ورق ام دی اف و با روکش پی‌وی‌سی ساخته می‌شود و در مرحله نهایی روکش وکیوم را با فشار زیاد بر روی سطح کابینت پرس می‌کنند. استفاده از وکیوم باعث تخلیه هوای موجود در بین سطح کابینت و روکش کابینت می‌شود و مقاومت آن را بیشتر می‌کند زیرا روکش کابینت روی ام دی اف با فشار زیادی میچسبد و این کار باعث مقاومت کابینت در برابر آب و رطوبت می‌شود. حتما تفاوت کابینت ممبران با وکیوم را مطالعه کنید.

کابینت ممبران نوعی کابینت وکیوم است که روی آن تزیینات ظریف مختلفی به کار رفته است و برای آشپزخانه‌های به سبک کلاسیک یا نئو کلاسیک از این کابینت استفاده می‌شود. در کابینت ممبران از تزیینات بیشتری مانند تاج ، منبت کاری و یا دیگر تزیینات ظریف استفاده شده است. قیمت کابینت ممبران بر خلاف دیگر کابینت‌ها مناسب ‌تر و به صرفه تر می‌باشد.

در ادامه به بررسی مزایا و معایب هر کدام په صورت جداگانه پرداخته ایم. با نیودیزاین همراه باشید.

 

مزایای کابینت وکیوم

سازگار با محیط زیست : از آنجایی که جنس و ماده اولیه کابینت های وکیوم از چوب ام دی اف است و ام دی اف نیز از چوب طبیعی تهیه میشود می‌توان گفت که این کابینت ها با محیط زیست سازگار است. به دلیل اینکه از ضایعات اضافی چوب‌ها ساخته می‌شود درختان کمتری برای تهیه آن ها قطع می‌شود.

طراحی زیبا : طراحی بسیار شیک و زیبای این کابینت آشپزخانه نسبت به سایر کابینت‌ها باعث شده که طرفداران بیشتری را به خود جذب کند. به دلیل تزیینات بسیار زیبا و جزئیات این مدل کابینت ، محبوبیت زیادی دارد.

مقاومت بالای آن: برای ساخت این کابینت علاوه بر ام دی اف از یک ورق pvc هم استفاده می‌کند که مقاومت آن را افزایش میدهد و در برابر رطوبت آب و یا ضربه مقاومت بیشتری دارد.

امکان اجرای طرح‌ های سه بعدی : برای پیاده کردن نقشه‌های سه بعدی بر روی کابینت‌ها باید هزینه زیادی را پرداخت کنید اما شما می‌توانید با هزینه کمتری با استفاده از دستگاه پیشرفته هر نوع طرح سه بعدی و یا کنده کاری را بر روی این کابینت‌ها اجرا کنید.

تنوع در طرح و رنگ : یکی دیگر از مزایای این کابینت این است که دارای تنوع رنگی زیادی می‌باشد و شما می‌توانید طرح و رنگ مورد پسند خود را با توجه به دکوراسیون خانه خود انتخاب کنید.

 

مزایای کابینت وکیوم

 

معایب کابینت وکیوم در مقایسه با ممبران

در ادامه بررسی تفاوت کابینت ممبران با وکیوم به معایب کابینت وکیوم خواهیم پرداخت که عبارتند از :

سخت بودن تعمیر : تعمیر آن در صورت وجود هر آسیب و یا خراب شدن کابینت سخت است چراکه نمونه مشابه آن خیلی سخت پیدا می‌شود که با همان رنگ و طرح باشد.

حساس بودن به نور آفتاب و گرما : کابینت ‌های وکیوم لایه پی‌وی‌سی روی آن نسبت به آفتاب و یا گرمای زیاد شعله واکنش نشان می‌دهد و ممکن است کابینت شما تغییر رنگ بدهد.

حساس بودن به اجسام تیز : این کابینت‌ها به مراقبت زیادی احتیاج دارند که با اجسام تیز برخوردی نداشته باشند زیرا برای تعمیر آن نیاز به هزینه زیادی دارید.

 

مزایای کابینت ممبران در تفاوت با وکیوم

کیفیت سطح روکش : در کابینت‌های ممبران سطح روکش کاملا صاف و بدون برآمدگی می‌باشد ، اما کابینت‌های وکیوم ممکن است سطح و روکش آن دون دون داشته باشد.

 استفاده از دستگاه صنعتی : کابینت های ممبران با استفاده از دستگاه صنعتی و گران قیمت تولید می‌شود و بیشتر کارخانه ‌ها و شرکت‌های بزرگ آن ها را تولید می‌کنند اما کابینت‌های وکیوم با دستگاه‌های ارزان‌ تر تولید می‌شود.

 نیاز به سوراخ‌ های مخفی : در کابینت های ممبران نیازی به سوراخ ‌های کوچک در درب کابینت نیست و روکش به طور کامل بر روی درب چسبیده است.

 

معایب کابینت ممبران در مقایسه با وکیوم

برای درک بهتر تفاوت کابینت ممبران با وکیوم ، معایب کابینت ممبران را هم خواهیم گفت که شامل موارد زیر می شوند :

حساسیت به نور : پوشش پی‌وی‌سی که بر روی کابینت‌های ممبران کار می‌شود در برابر نور آفتاب حساس می‌باشد و با مرور زمان این روکش‌ ها ، چسب شان کم کم ضعیف  میشود و یا به اصطلاح خودش را ول میکند. کیفیت چسب در کابینت ممبران بسیار مهم می‌باشد و اگر از چسب نامطمئن استفاده شود باعث شل شدن روکش و یا باد کردن آن می‌شود.

مقاومت پایین : کابینت‌های ممبران در برابر هر نوع رطوبت و یا مواد شوینده ‌ای حساس می‌باشد و اگر با هر یک از این موارد برخورد داشته باشد تغییر شکل میدهد و چسب و روکش آن ممکن است خاصیت چسبندگی خود را از دست بدهد.

سبک بودن : سبک بودن یکی دیگر از ویژگی‌های این کابینت می‌باشد. هر چقدر کابینت سبک باشد فشار کمتری را به نگهدارنده ها منتقل می‌کند در نتیجه دوام کابینت بالا می‌رود.

 

کابینت ممبران یا وکیوم

 

کابینت ممبران با وکیوم چه فرقی دارد ؟

در طراحی کابینت ممبران معمولاً از تزیینات بیشتری نسبت به کابینت وکیوم استفاده می‌کنند که باعث ظرافت و زیبایی بیشتر آن می‌شود. کابینت وکیوم از نظر ظاهری حالت پلاستیک مانند و بافت مصنوعی دارد و نمیتواند حس چوبی بودن را القا کند. در کابینت ممبران سطح روکش آن کاملاً صاف و بدون برآمدگی است در حالی که در کابینت وکیوم  ممکن است سطح روکش آن دون دون داشته باشد. در انتخاب کابینت حتما تفاوت کابینت ممبران با وکیوم را در نظر بگیرید.

 

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی تفاوت کابینت ممبران با وکیوم پرداختمی. فهمیدیم که کابینت وکیوم از ورق ام دی اف و روکش پی‌وی‌سی ساخته می‌شود و در مرحله نهایی روکش وکیوم بر روی آن پرس می‌شود. کابینت ممبران هم نوعی کابینت وکیوم است که روی آن تزیینات ظریف مختلفی وجود دارد و امروزه یکی از پرطرفدارترین کابینت‌های آشپزخانه می‌باشد.

کابینت‌های ممبران و وکیوم از کیفیت بالایی برخوردار می‌باشند و دوام بالایی دارند و همین ویژگی می‌تواند از نظر اقتصادی کمک زیادی به شما کند. استفاده از تکنولوژی وکیوم سبب تخلیه هوای موجود در بین سطح کابینت و یا روکش کابینت می‌شود در نتیجه مقاومت آن بیشتر خواهد شد زیرا روکش دقیقاً روی ام دی اف با فشار زیادی میچسبد و کابینت در برابر رطوبت مقاومت بسیار بالایی پیدا می‌کند.

مجموعه نیودیزاین با بیشت از ده سال سابقه درخشان در زمینه نصب و اجرای انواع کابینت آشپزخانه ، انواع کابینت آشپزخانه ممبران را با بهترین کیفیت و کمترین سود به شما عزیزان ارائه می دهد. کافیست از طریق راه های ارتباطی موجود در وبسایت ما ، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *