جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کابینت نئو کلاسیک چیست؟معرفی انواع طرح ها و مدل های ۲۰۲۳

فهرست مطالب

معرفی انواع طرح های کابینت به سبک نئوکلاسیک در سال 2023

کابینت نئوکلاسیک چیست ؟ در هنگام خرید کابینت آشپزخانه ، طرح‌ها و مدل‌های زیادی، همه روزه در حال گسترش بوده و ما همواره با سبک‌های متنوع‌تر و کارآمدتری از انواع کابینت ها روبه‌رو می‌شویم. کابینت‌های مدرن و کلاسیک، دو دسته اصلی از سبک‌های کابینت آشپزخانه هستند که هر کدامشان علاقمندان مربط به خود را دارند. دیزاینرها و طراحان دکوراسیون منزل، از آمیختگی و ترکیب این سبک مدرن و کلاسیک، نوعی دیگر از طراحی کابینت را ارائه داده‌اند. درواقع ترکیب این دو سبک معروف باعث ظهور کابینت نئوکلاسیک شد. همانطور که از نام این کابینت هویداست، کابینت نئوکلاسیک یک ترکیب تماشایی از سبک مدرن و کلاسیک است. به موجب این امر در طراحی کابینت نئو کلاسیک تا حدود زیادی از ویژگی‌های هر دو سبک کلاسیک و مدرن استفاده می‌شود.

 

کابینت نئوکلاسیک چیست؟

نئوکلاسیک (Neoclassical) در لغت به معنای مدرن کلاسیک است. درواقع این اصلاح به سبکی از معماری اشاره می‌کند که در قرون هجدهم و نوزدهم اروپا رواج یافته بود. در آشپزخانه نئوکلاسیک از سبک طراحی کلاسیک بر بستر امکانات و ویژگی‌های سبک مدرن استفاده می‌شود! این بدان معناست که شما کابینت‌ها و آشپزخانه‌ای با ویژگی‌های کاملا مدرن خواهید داشت. امّا در حقیقت ظاهر آن به سمت و سوی کابینت کلاسیک تمایل دارد. هانطور که در مطالب بالا عنوان شد سبک نئوکلاسیک اقتباسی از این هر دو است. در سال 2021 کابینت‌ نئوکلاسیک، برگرفته از یک سبک معماری با همین نام به بازار عرضه شد. به ورود این سبک جدید آشپزخانه‌ها ساده، سنتی و بسیار کاربردی شدند. این کابینت باوجود شیک بودن از المان‌های تزئینی ساده‌ای برخودار است. سبک نئوکلاسیک نمایی مدرن و لوکس ایجاد می‌نماید و  آمیزه‌ای از هنر و طرح‌های اشرافی‌ را کنار مدرنیته و سادگی به مخاطبین خود ارمغان می‌دهد. درواقع سادگی و تزئینات اندک در این سبک، باعث می‌شود تا سالیان دراز از چنین کابینت‌هایی هرگز خسته نشوید. سبک کابینت نئوکلاسیک موجب خواهد شد تا سال‌ها از دیدن کابینت‌های خود لذت ببرید.

 

تفاوت کابینت کلاسیک با نئو کلاسیک

همانطور که در مطالب بالا اشاره شد، کابینت نئوکلاسیک از لحاظ بصری دکمی شبیه به کابینت کلاسیک است، امّا چندان هم کلاسیک محسوب نمی‌شود!  جهت آنکه تفاوت کابینت کلاسیک با نئوکلاسیک را بهتر درک کنیم، باید ابتدا شما را با سبک کابینت کلاسیک آشنا نماییم. درواقع سبک کلاسیک کابینت آشپزخانه، خانه‌های اشرافی و کلاسیک اروپایی را تداعی می‌کند. از نظر بیننده این سبک در نگاه اول بسیار باشکوه و مجلل جلوه می‌نماید. البته کابینت کلاسیک، خود دسته‌بندی‌های مختلفی تقسیم می‌شود. امّا خصوصیات بارز تمامی آن‌ها به یک صورت بوده و نقطه مشترک هم، استفاده از تزئینات مجلل و پر زرق‌وبرق در این سبک است. درب‌های متنوع ابزار‌خورده، ستون‌ها و سرستون‌های مجلل، دستگیره‌های بسیار زیبا و شکیل، در چنین آشپزخانه‌هایی دیده می‌شود. وجود چنین خصوصیاتی روی هم رفته یک آشپزخانه اشرافی و سلطنتی را برای ما ایجاد می‌نمایند. البته کابینت کلاسیک در مدل فاخرش، از جنس چوب ساخته می‌شود. همچنین تمام تزئینات و کنده‌کاری‌های آن، عمدتاً به وسیله‌ی هنر دست صورت می‌پذیرد، پس به همین دلیل ارزش مادی بسیاری برخوردار است.

 

مطلب پیشنهادی نیو دیزاین : کابینت طرح چوب چیست

تفاوت کابینت کلاسیک با نئو کلاسیک|مجموعه نیودیزاین

 

ویژگی‌های کابینت نئوکلاسیک چیست ؟ 

  • در کابینت‌ نئوکلاسیک، طرح‌های ساده‌ای بر روی کابنیت‌ها ایجاد شده و جزئیات به شکلی ظریف دیده می‌شود.
  • در این سبک، خطوط منحنی و دایره‌ای ساده ببسیاری وجود دارد.
  • کابینت نئوکلاسیک در رنگ‌های متنوعی ساخته می‌شود. امّا رنگ طوسی و سفید پُر کاربردترین رنگ در این سبک از کابینت است.
  • این سبک کابینت، برگرفته از طرح‌های قرون 18 و 19 اروپایی است. تمام المان‌های مربوط به آن زمان در ساخت کابینت‌ نئوکلاسیک وجود دارد.
  • وجود تقارن، اصل جدایی ناپذیر کابینت نئوکلاسیک است.
  • کابینت سبک نئوکلاسیک در آشپزخانه‌های بزرگ و کوچک استفاده می‌شود.
  • رنگ‌های متداول کابینت نئوکلاسیک اغلب ملایم و سرد هستند.
  • کابینت‌های سبک نئوکلاسیک، کابینت‌هایی با ارتفاع بسیار بلندی هستند و اغلب تا نزدیک سقف ادامه دارند. به همین جهت در زمره کابینت‌های جادار قرار می‌گیرند.
  • از متریال سنگ اغلب در کابینت نئوکلاسیک، به عنوان روکابینتی و پیشخوان استفاده می‌شود.
  • در سبک نئوکلاسیک، چندین ردیف کابینت درب شیشه‌ای در آشپزخانه وجود دارد.

در آشپزخانه‌های نئوکلاسیک، دستتان جهت انتخاب وسایل مدرن خیلی باز نیست. شما الزاماً باید از وسایلی استفاده نمایید که طرح و رنگ سنتی‌تر و کلاسیک دارند.

 

در کابینت نئو کلاسیک از چه متریالی استفاده می‌شود؟

از رایج‌ترین متریالی کابینت نئوکلاسیک باید به چوب طبیعی اشاره کرد. زیرا چوب به سادگی و سهولت طراحی می‌شود. به غیر از چوب، ممبران از دیگ گزینه‌های کاربردی در ساخت کابینت نئوکلاسیک است و کابینت ممبران گردویی از جمله کابینت هایی ست که حس و حال چوب را به فضا می دهد.  همچنین ممبران از قیمت بسیار مناسب‌تری نسبت به چوب طبیعی برخوردار بوده که از ام‌دی‌اف خام تشکیل شده است. جهت ایجاد طرح‌های نئوکلاسیک روی ام‌دی‌اف خام، آن را درون دستگاه CNC قرار می‌هند. این دستگاه، انواع طرح‌های داده شده، را روی ام‌دی‌اف پیاده می‌کند و پس از آن به وسیله‌ی لایه‌ی PVC روکش می‌کند.

 

مطلب پیشنهادی: علت ترک خوردن صفحه کابینت

 

هزینه ساخت کابینت نئوکلاسیک

جدا از مبحث زیبایی آشپزخانه، قیمت تمام شده ساخت کابینت خود به تنهای مسئله مهمی است که شاید در تصمیم‌گیری شما اثرگذار باشد. قیمت کابینت نئوکلاسیک، به طرح‌های آن و متریالی که از آن استفاده شده، بستگی دارد. مثلاً یک کابینت نئوکلاسیک چوبی، قیمت بالاتری نسبت به کابینت نئوکلاسیک ممبران خواهد داشت.

درکل کابینت نئوکلاسیک قیمت کمتری از کابینت‌های کلاسیک دارد. چراکه از طرح‌ها و منبت‌های کمتر و ساده‌تری برخوردار است.

 

تفاوت کابینت نئوکلاسیک و ممبران چیست؟

نئوکلاسیک، یک سبک در معماری و طراحی خانه و آشپزخانه است، امّا ممبران به نوعی از کابینت آشپزخانه اطلاق می‌شود. درواقع ممبران به وسیله‌ی دستگاه cnc ابزار خورده و سپس با روکش pvc پوشانده می‌شود. به همین دلیل کابینت نئوکلاسیک بیشتر از جنس ممبران تشکیل می‌شود. دلیل پرداختن به تفاوت کابینت نئوکلاسیک و ممبران این است که برخی آن‌ها را مترادف می‌دانند. امّا همانطور که عنوان کردیم، تفاوت کابینت نئوکلاسیک و ممبران در ماهیت آن‌ها است.

 

رایج‌ترین رنگ‌های رایج کابینت نئوکلاسیک

رنگ‌هایی که در کابینت نئوکلاسیک کاربرد دارند، بیشتر رنگ‌های روشن و سرد است. در این سبک بیشتر از رنگ‌های خاکستری روشن، سفید، آبی تیره، سیرآبی استفاده می‌شود.

 

جزیره کابینت نئوکلاسیک

جزیره کابینت نئوکلاسیک با جزیره کلاسیک بسیار تفاوت دارد. درواقع خطوط عمودی و یا مورب در این سبک همواره مورد توجه بوده، پس جزیره هم از این قاعده مستثنی نیست. دکوری و یا سر ستون طلایی در این جزیره هیچ جایگاهی ندارد. درواقع سرستون حذف شده و یا اغلب با ستون بسیار ساده و بدون تزیینات جایگزین شده‌اند. همچنین رنگ جزیره می‌تواند متفاوت از رنگ کابینت و یا همرنگ آن باشد. درکل سادگی در سبک نئوکلاسیک حرف اول را می‌زند.

 

مزایا و معایب کابینت نئوکلاسیک چیست ؟

مزایا و معایب کابینت نئوکلاسیک چیست ؟ کابینت نئوکلاسیک از مزایای بی‌شماری برخوردار است. از مهم‌ترین مزایای این طراحی، ظاهر زیبای این سبک از کابینت‌ها است. درواقع جذابیت ظاهری کابینت‌های نئوکلاسیک موجب شده، تا از آن‌ها در هر سبک دکوراسیونی استفاده شود. از طرفی دیگر، کابینت‌های نئوکلاسیک در رنگ‌های بسیار متنوعی ساخته می‌شوند. درواقع تنوع رنگ این کابینت‌ها در سایر سبک‌های طراحی کمتر به چشم می‌خورد. به موجب این امر کابینت‌های نئوکلاسیک به سادگی از کابینت‌های سبک کلاسیک و مدرن متمایز هستند. این کابینت‌ها در قیاس با دیگر انواع کابینت ام‌دی‌اف از مقاومت بیشتری در برابر رطوبت برخوردار هستند. همچنین، سطح مات آن‌ها باعث به حداقل رسیدن بازتاب نور خواهد شد. در نتیجه، خط و خش روی بدنه کابینت به ندرت قابل رویت است. توجه نمایید که برای نصب کابینت‌های نئوکلاسیک به افراد متخصص و باتجربه نیازمند هستیم. این نوع از کابینت‌ها به دلیل استفاده از مغزی چوب و رنگ‌های پلی استر و پلی اورتان از قیمت بالاتری نسبت به کابینت‌های سبک مدرن برخوردار هستند. درواقع قیمت بالا یکی از معایب اصلی کابینت‌ نئوکلاسیک است. اما اگر طراحی های مدرن و ساده را دوست دارید و به دنبال کیفیت بالا و قیمت مناسب تر می باشید ما به شما کابینت هایگلاس ایرانی را پیشنهاد می دهیم که در مجموعه ما نیز قابل سفارش می باشد. از دیگر معایب کابینت‌های نئوکلاسیک باید به حساسیت به اجسام تیز اشاره نمود که به دلیل استفاده از روکش پی وی سی ایجاد می‌گردد.

 

هم چنین بخوانید : کابینت پلی اورتان یا ممبران

 

انواع کابینت نئو کلاسیک چیست ؟

دسته‌بندی‌ کابینت نئوکلاسیک طبق جنس بدنه‌ی آن‌ها صورت می‌پذیرد. در این دسته‌بندی، کابینت‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

  1. روکش چوبی
  2. تمام چوب
  3. رنگ پوششی

کابینت روکش چوبی نئوکلاسیک از مغز ام‌دی‌اف با روکشی از چوب طبیعی راش، بلوط یا گردو است. امّا کابینت‌های تمام چوب از بدنه، سرستون، درب، تاج و ستون چوبی ساخته می‌شوند. کابینت‌های نئوکلاسیک با رنگ پوششی تمام ام‌دی‌اف هستند که با روکشی از رنگ خارجی پوشانده شده‌اند. بدیهی است که کابینت‌های نئوکلاسیک تمام چوب از قیمت بسیاری بالاتری برخوردار بوده، امّا درعوض ماندگاری و کیفیت بهتری نیز دارند.

 

انواع طرح‌ها و مدل‌های کابینت 2023

از کابینت آشپزخانه تنها جهت نگهداری ظروف استفاده نمی‌شود؛ بلکه در حوزه مد و دکوراسیون و بازسازی خانه ی قدیمی هم از عناصر مهم و تاثیرگذار در آشپزخانه و زیبایی آن محسوب می‌شود. مدل کابینت‌ها در این سالیان اخیر تغییرات زیادی پیدا کرده است. در ادامه مقاله کابینت نئوکلاسیک چیست؟ قصد داریم تا به معرفی جدیدترین مدل کابینت 2023 بپردازیم.

  • جدیدترین رنگ کابینت آشپزخانه

از المان‌های بسیار تاثیرگذار در زیبایی آشپزخانه انتخاب رنگ کابینت است. زیرا انتخاب رنگ متفاوت برای یک کابینت، در دکوراسیون خانه وجه تمایز ایجاد می‌نماید. محبوب‌ترین رنگ‌ها برای آشپزخانه، درواقع طیف رنگ‌های خنثی مثل طوسی، زرد و سبز هستند.

  • جدیدترین مدل کابینت

در حال حاضر سبک جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه، بیشتر به سوی سادگی و مینیمال سوق پیدا کرده است. مهم‌ترین نکته‌ای که باید موقع انتخاب کابینت بدان توجه نماییم، هماهنگی کابینت انتخابی با دکوراسیون خانه کنار عواملی در کابینت برای شما ضرورت دارد.

  • کابینت قفسه باز جدیدترین مدل کابینت

جدیدترین مدل کابینت 2023 کابینت قفسه باز است که شکل ظاهری بسیار زیبای دارد. امّا باید دید که این مدل در هر خانه‌ای آیا زیبا دیده می‌شود. چنانچه شما از این مدل کابینت در آشپزخانه استفاده نمایید باید بامابقی عناصر آشپزخانه‌ شما مثل لوازم و ظروف با این طراحی هماهنگ باشند. درواقع استفاده از این کابینت برای آشپزخانه های کوچک، مشکل کمبود فضا را برطرف می‌نماید. همچنین دسترسی به وسایل موردنیازتان را راحت‌تر می‌کند. توجه نمایید ظروفی که در این مدل کابینت‌ها قرار می‌گیرند، باید یک‌رنگ و یک شکل باشند تا ظاهر مرتب آشپزخانه همواره حفظ شود. این سبک کابینت ها در محیط های اداری و شرکت ها هم بسیار کاربرد دارند و برخی افراد در بازسازی دفتر کار خود از این نوع کابینت ها برای ایجاد فضایی برای تعبیه وسایل در فضاهای متفاوت محیط کار نیز استفاده میکنند.

  • کابینت تمام چوب

از دیگر انواع قدیمی کابینت مدل تمام چوب بوده که ظاهری زیبا و شکیل دارد. امّا اخیراً به دلیل قطع به رویه درختان، افزایش قیمت چوب خام و پیدایش مواد جدید، استفاده از کابینت‌ها تا حد زیادی کاهش پیدا کرده است.

  • کابینت ام‌دی‌اف

این مدل کابینت از ورقه‌های ام‌دی‌اف ساخته شده که یکی از پرکاربردترین فرآورده‌های چوبی در جهان به‌شمار می‌رود. از مزایای مهم استفاده از کابینت ام‌دی‌اف، امکان ابزارخوری و ماشین‌کاری مناسب، سطح صاف و متراکم و قیمت مناسب است. کابینت ام‌دی‌اف با طرح و رنگ متفاوتی در بازار موجود است. بهترین مدل کابینت ام دی اف در سال 2023 سفید، هایگلاس است که روکشی براق دارند.

  • قراردادن لامپ زیر کابینت

جدیدترین مدل کابینت 2023، قراردادن لامپ LED در زیر کابینت است. این روش از قیمت مناسبی برخوردار یوده و روشنایی آشپزخانه را تامین می‌نماید. همچنین لامپ‌های زیر کابینت از رنگ‌های متنوعی ساخته شده‌اند که متناسب با سلیقه و دکور آشپزخانه می‌توانید آن را انتخاب کنید.

  • مدل نئوکلاسیک

سبک نئوکلاسیک یکی از جدیدترین مدل کابینت در سال 2023 است. کابینت نئوکلاسیک درواقع تلفیقی از دو سبک مدرن و کلاسیک بوده و برای خانه‌های مدرن انتخابی مناسب است. با انتخاب مدل کابینت نئو کلاسیک شما می‌توانید در کنار دکوراسیون مدرن، آشپزخانه کلاسیک هم داشته باشید. این نوع از کابینت، سبک طراحی روم باستان را تداعی می‌نماید. از مهم‌ترین ویژگی‌های این کابینت، استفاده از زنگ‌های خنثی و ملایم در کنار خطوط صاف و ساده است.

  • کابینت روکش چوب

جدیدترین مدل کابینت 2023 کابینت روکش چوب، است. که از بهترین مزایای این مدل، شکل ظاهری کابینت چوب را حفظ می‌نماید و آشپزخانه شما را لوکس نشان می‌دهد. همچنین بعضی معایب کابینت‌های چوبی را ندارد و از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.

 

بیشتر بخوانید : کابینت روکش چوب

 

نتیجه گیری

چنانچه شما به دنبال طرحی خاص و ویژه از کابینت برای آشپزخانه خود هستید، پیشنهاد ما به شما انتخاب کابینت نئوکلاسیک است. ما در این مقاله کابینت نئوکلاسیک چیست؟ سعی نمودیم به‌صورت کامل شما را با ماهیت این سبک از کابینت آشنا نماییم. شما با دانستن ویژگی، معایب و مزایای کابینت سبک نئوکلاسیک قادرید بهترین تصمیم را برای زیبایی آشپزخانه خود بگیرید. هم چنین لازم به ذکر است که انواع کابینت آشپزخانه انزو هم در سبک های کلاسیک و نئو کلاسیک بسیار محبوب می باشند.

امید است مقاله کابینت نئوکلاسیک چیست؟ برای شما مخاطبین محترم مجموعه دکوراسیون نیو دیزاین مفید بوده باشد. لطفاً پس از مطالعه مقاله نظرات و تجارب شخصی خود را در این زمینه با ما به اشترک بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *