جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کابینت پله ای مناسب چه سبک آشپزخانه هایی می باشد؟

فهرست مطالب

کابینت‌ پله‌ ای یکی از مدل های جدید کابینت آشپزخانه هستند که اخیرا طرفداران زیادی پیدا کرده اند.  بیشتر برای سبک مدرن استفاده می‌شود . برای ساخت این نوع کابینت بخشی که روی دیوار نصب می‌شود را به دو قسمت تقسیم می‌کنند و عمق هر بخش متفاوت است و همین مورد باعث می‌شود که ردیف اول و دوم همتراز یکدیگر نباشند و به آن پله‌ ای یا غیر همسطح گفته می‌شود . از کابینت‌های پله ای بیشتر برای آشپزخانه ‌هایی استفاده می‌شود که مساحت کمتری دارند و با استفاده از کابینت پله ‌ای میتوانیم فضا را مدیریت کنیم .

 

چند نکته مهم برای کابینت پله ای

استفاده از نورپردازی در این مدل کابینت را فراموش نکنید . از جدیدترین ترفند های نورپردازی می‌توانید برای این نوع کابینت استفاده کنید تا فضا را روشن‌ تر و دل بازتر جلوه دهد . برای طراحی این کابینت می‌تواند از دو رنگ استفاده کنید و این دو رنگ هم می‌تواند شبیه هم باشند و هم می‌توانند متفاوت باشند ، اما هر چقدر اختلاف بین این دو رنگ بیشتر باشد طراحی شما زیباتر می‌شود . اگر از کابینت‌های بدون دستگیره استفاده میکنید می‌توانید به جای کابینت مگنتی از مدل دستگیره مخفی استفاده کنید زیر تمیز کردن لکه ‌های دست می‌تواند برای شما دشوار باشد . به این نکته دقت داشته باشید که با بیشتر شدن عمق کابینت دیواری وزن آن بیشتر می‌شود و اگر می‌خواهید مدل دو پله ‌ای را داشته باشید وزن  کابینت‌های دیواری را کمتر در نظر بگیرید . برای زیباتر کردن طراحی تان میتواند از دیوار پوش ‌های بین کابینتی و شیشه بین کابینتی استفاده کنید و طراحی کلی زیباتری داشته باشید . تناسب رنگ در دو ردیف باید رعایت شود تا ظاهر کلی زیبا به نظر برسد و برای انتخاب کردن رنگ باید حتماً نکاتی را در نظر داشته باشید و رنگ را با دیگر دکوری ها تطبیق دهید . تقسیم بندی ارتفاع و عمق بخش دیواری باید طوری باشد که از حد استاندارد عبور نکند و دسترسی به ردیف بعدی راحت باشد . سایز و ابعاد کابینت‌ پله ‌ای باید حتماً استاندارد باشد ، مانند عمق و یا طول و عرض آن . عمق بیشتر کابینت‌های دیواری بین ۳۰ تا ۴۰ سانتی ‌متر می‌باشد .

 

ترکیب رنگ در کابینت های پلکانی

بهتر است کابینت پله ای را به صورت دو رنگ انتخاب کنید ، زیرا یک رنگ بودن و یا اختلاف بسیار کم رنگ‌ها طرح را به خوبی نشان نمیدهد . استفاده از دو رنگی که اختلاف با هم داشته باشند اما با یکدیگر سازگاری داشته باشند باعث می‌شود عمق کار بهتر دیده شود . بیشترین رنگی که برای کابینت استفاده می‌شود سفید و قهوه‌ای یا سفید و طوسی می‌باشد . یکی از مشکلات کابینت‌های معمولی و یک سطحی که دارند این است که زیادی را اشغال می‌کنند و دسترسی به ظروف و وسایل داخل کابینت‌های بالایی دشوار می‌باشد خصوصاً اگر ظروف در انتهای کابینت بالایی باشد .

 

كابينت دوپله

 

مزایای کابینت دو پله ای

۱. طراحی دو یا چند رنگ : به دلیل شکل ظاهری کابینت‌های پله ای می‌توان از دو یا چند رنگ برای هر کدام از اجزای اصلی کابینت استفاده کنیم و همین مورد باعث می‌شود که زیبایی کابینت‌ها افزایش پیدا کند .

۲. افزایش فضای ذخیره سازی : کابینت‌های پله‌ ای باعث می‌شود که برای مثال بالای سینک ظرف شویی فضایی برای ذخیره سازی ظروف وجود داشته باشد این فضای کوچک باعث می‌شود که محل ذخیره سازی ظروف داخل کابینت شما بیشتر از قبل باشد.

۳. طراحی مدرن : کسایی که علاقمند به طرح سه بعدی و چند سطحی هستند کابینت‌های پله‌ ای بهترین گزینه می‌باشد . این نوع کابینت‌ها در آشپزخانه های مینی مال  و مدرن جلوه بسیار زیبایی دارند و به همین دلیل است که اخیرا طرفداران بسیاری پیدا کرده است .

۴. صرفه‌جویی در فضا : از مهم‌ ترین مزیت این نوع کابینت یعنی کابینت پله ‌ای میتوانیم به صرفه‌جویی در فضا اشاره کنیم این کابینت نسبت به کابینت‌های معمولی که فضای آشپزخانه را اشغال می‌کنند این کابینت از فضای دیوار آشپزخانه به بهترین نحو ممکن استفاده می‌کند . کابینت‌های معمولی در قسمت بالای آشپزخانه فضای زیادی را اشغال می‌کنند و بدون استفاده بوده همچنین دسترسی به آن دشوار است اما کابینت پله ‌ای این مشکلات را برطرف می‌کند .

 

معایب آن

۱. امکان خطای بالا در طراحی آن : از مهم ترین معایب کابینت پله ‌ای احتمال خطا در طراحی آن می‌باشد. اگر طراحی این کابینت‌ها به درستی اجرا نشود پس از نصب و کامل در آشپزخانه با کابینت‌های در عمق‌ های مختلف مواجه می‌شویم ‌و جلوه آشپزخانه‌ مان را به هم میریزد ، بنابراین این کار باید توسط طراحان حرفه‌ای انجام شود.

۲. احتمال اشتباه در انتخاب رنگ : معمولا برای کابینت دو پله‌ ای از دو رنگ استفاده می‌شود و اگر از رنگ‌های اشتباه که هیچ نسبتی با هم ندارند برای این کابینت استفاده کنیم باعث از بین رفتن زیبایی آشپزخانه می‌شود و خودمان متوجه میشویم که آشپزخانه جلوه ی زیبایی ندارد .

۳. امکان تغییر رنگ آن ها : انواع کابینت پله ‌ای از دو یا چند رنگ مختلف ساخته می‌شود و کافیست که رنگ یکی از کابینت‌ها در اثر تماس مستقیم با نور خورشیدی یا عوامل محیطی تغییر کند در این صورت تفاوت آن با رنگ سایر کابینت‌ها مشخص می‌شود. برای ساخت این نوع کابینت  از روکش ‌های چوبی یا پلاستیکی در رنگ‌های متنوع هم استفاده می‌شود و گاهی طراحان این کابینت در کنار این مواد از ترکیب شیشه فلزات و ورقه ‌های پلاستیکی نیز استفاده می‌کنند و با رعایت یک کابینت شیک و ساده و در عین حال زیبا را ارائه می‌دهند.

 

نکته ی پایانی

کابینت‌ پله ‌ای از پرطرفدارترین سبک‌های کابینت مدرن هستند. این نوع کابینت به هیچ وجه در آشپزخانه کلاسیک مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. در ساخت این کابینت ، کابینت‌ها را به دو قسمت تقسیم کرده و هر کدام از بخش‌ها عمق به خصوصی دارند و معمولاً برای انتخاب رنگ آن از ترکیب دو نوع رنگ استفاده می‌کنند اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که دو رنگی که  انتخاب می‌کنید اگر متفاوت هستند باید طوری باشند که جلوه ی خوبی داشته باشد. نورپردازی در این نوع کابینت باعث زیبایی بیشتر آنها می‌شود. شما می‌توانید از هالوژن ‌ها و ال ای دی‌ ها برای نورپردازی استفاده کنید. امید است این مقاله از وبسایت دکوراسیون نیو دیزاین مورد علاقه شما عزیزان بوده باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *