جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چالش های بازسازی خانه چه مواردی است؟

فهرست مطالب

ما در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم که چالش های بازسازی خانه چه مواردی می باشد؟ چگونه با آن ها مقابله کنیم و رو به رو شویم؟ اما قبل از آن ها بهتر است بدانید که بازسازی خانه چیست. بازسازی به فرایند یا پروسه ای گفته می شود که در آن یک بخش به خصوص یا کل خانه، تخریب و سپس از نو ساخته می شود. هر چه فضایی که می خواهیم عمل بازسازی را برروی آن انجام دهیم بزرگتر باشد، هزینه و زمان بازسازی هم به نسبت، افزایش پیدا می کند. در ادامه مقاله به توضیحات مفیدی درباره چالش  بازسازی خانه، خواهیم پرداخت.

 

چالش های اصلی در بازسازی کدامند؟

چالش های اصلی که هر معمار یا بنّا در بازسازی خانه های قدیمی با آن ها مواجه می شوند عبارت است از:

پیدا کردن منبع رطوبت، اجرای درست و به ترتیب مراحل بازسازی، پیش بینی هزینه های ضروری، بررسی مناسب بودن زیر ساخت خانه و… . که در ادامه مقاله همه آن ها را بررسی خواهیم کرد. اولین چالش که می توان آن را به عنوان مهم ترین چالش هم در نظر گرفت، فهم درست از سلیقه مشتری است.

 

چالش های اصلی در بازسازی

 

زمانی که می خواهید یک پروژه بازسازی را به عهده بگیرید باید با توجه به نیاز و سلیقه مشتری، کار را جلو ببرید. مشتری در حکم کارفرما ظاهر می شود. اما از آن جایی که مشتریان معمولا تخصص زیادی در زمینه رفع چالش های بازسازی خانه ندارند، وظیفه شما آن است که جزئیات پروژه را با توجه به الزامات معماری و اصول ساخت و ساز، تغییر دهید.

 

  • بررسی خانه برای بازسازی بهتر

برای آن که یک خانه را بازسازی کنید باید اطلاع دقیقی از محل نصب و قرارگیری لوله ها و سیم کشی های برق و … داشته باشید. چرا که در صورت تخریب هر کدام از این بخش ها به صورت غیر عمد، هزینه اضافی به کارفرما وارد می شود. همچنین گفتنی است که برای ساخت خانه های امروزی، باید یک نقشه از خانه توسط مراجع مربوطه در شهرداری منطقه، تایید شود.

 

چالش های بازسازی خانه

 

در نقشه خانه، خطوط برق و تلفن و لوله های آب و گاز مشخص می شوند. که این امر، بازسازی این خانه ها را در آینده راحت تر می کند و از بار چالش های بازسازی خانه، می کاهد. اما از آن جایی که خانه های قدیمی معمولا فاقد نقشه هستند و نقشه های آن ها ناقص هستند پس معمار باید یک نقشه کلی از جزئیات خانه، قبل از شروع بازسازی تهیه کند.

 

  • متریال به کار رفته در خانه را با دقت تحلیل کنید

گاهی اوقات برای بازسازی یک ساختمان تنها باید قسمتی را تخریب و از نوع بسازیم. و نیازی به تعویض لوله ها و بخش های زیر ساختی خانه نیست. اما از آن جایی که قوانین ساخت و ساز، هر ساله دستخوش تغییر می شوند. باید به متریال به کار رفته در خانه دقت کنید. چرا که ممکن است برخی از بخش های اصلی خانه نیاز به تعویض کامل داشته باشند.

 

تحلیل متریال به کار رفته در خانه

 

فرض کنید که لوله های آب یک خانه قدیمی، از جنس سرب باشد. و یا این که برای عایق کاری خانه از عنصر سرطان زای آزبست، استفاده شده باشد. در صورت برخورد با هر یک از این موارد، معمار باید تعویض متریال قدیمی با مواد اولیه جدید را در اولویت قرار دهد. شما در این بخش با یکی از مهم ترین چالش های بازسازی خانه آشنا شدید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

  • تحلیل و بررسی زیرساخت و هزینه های ضروری

در زمان پذیرفتن یک پروژه بازسازی، باید به این نکته دقت کنید که خانه مورد نظر از زیر ساخت محکم و مناسبی، برخوردار باشد. چرا که در صورت عدم وجود زیر ساخت، نمی توان برای بازسازی خانه اقدام کرد. فرض کنید مقدار زیادی از مصالح ساختمانی قرار است روی دقیقا هیچ چیز بنا شوند. خوب طبیعتا امکان پذیر نیست. پس باید در زمان قبول پروژه بازسازی خانه در صورت نبود زیر ساخت مناسب، از خیر آن بگذرید.

زیرا قطعا شما را به دردسر خواهد انداخت. یکی دیگر از چالش های مراحل بازسازی خانه آن است که در میانه راه، با کسری بودجه مواجه شوید. باید این نکته را در نظر داشته باشید که همیشه در همان ابتدای عقد قرارداد، میزان بودجه مورد نیاز پروژه را، تعیین کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که هزینه ها همیشه کمی بیشتر از آن چه انتظار می رود خواهند بود.

 

  • منبع نم و رطوبت دقیقا کجاست؟ و اولویت مراحل بازسازی کدام اند؟

به احتمال زیاد تا کنون با نم زدگی دیوار ها، سقف یا کف خانه های قدیمی برخورد داشته اید. هر چه میزان رطوبت بیشتر باشد، به طبع مقدار خسارت و سرعت صدمه دیدن بنا هم بالا می رود. در اکثر مواقع خانه هایی که برای بازسازی به شما معرفی می شوند حداقل در یک یا دو ناحیه دچار نم زدگی شده اند.

 

منبع نم و رطوبت دقیقا کجاست (چالش های بازسازی خانه)

 

نم زدگی یا رطوبت باید کاملا ریشه کن شود. در غیر این صورت دوباره دیوار ها و سایر نقاط خانه را حتی پس از بازسازی دچار آسیب می کند. اولویت بندی و انجام کار های پروژه باید یکی پس از دیگری انجام گیرند. و معمولا باید این کار ها از داخلی ترین و عمقی ترین لایه ساختار خانه شروع شوند. در ادامه و در بخش سخن آخر به یک جمع بندی کلی از مقاله چالش های بازسازی خانه می رسیم.

 

سخن آخر

ما در این مقاله به توضیحاتی درباره هر کدام از چالش های اساسی پرداختیم و روش هایی هم برا رفع آن ها عنوان کردیم. ما در این مقاله ابتدا گفتیم که اصلا بازسازی خانه به چه فرایندی اتلاق می شود. سپس چالش ها را نام بردیم و بعد از آن، هر کدام را به تفسیر توضیح دادیم. از جمله چالش های بازسازی خانه که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفتند عبارت اند از. وارسی خانه، بررسی متریال به کار رفته در خانه، دقت در وجود زیر ساخت مناسب برای بازسازی و از بین بردن منشا رطوبت قبل از بازسازی. اگر با خواندن این مقاله باز هم قصد دارید که اطلاعاتتان را در این زمینه بالا ببرید به مقالات مرتبط مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *