جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تاثیر دکوراسیون داخلی در فروشگاه مواد غذایی

فهرست مطالب

دکوراسیون فروشگاه مواد غذایی چیست ؟ در مقاله دکوراسیون فروشگاه مواد غذایی قصد داریم به شما نکاتی را در زمینه تاثیر طراحی داخلی مغازه در جذب بهتر مشتری بگوییم، با ما همراه باشید. طراحی دکوراسیون فروشگاه مواد غذایی می تواند بر روی فروش و موفق شدن در کسب و کار تاثیر مثبتی به همراه داشته باشد و یکی از مراحل مهم به منظور ایجاد کردن یک کسب و کار اصولی و موفقیت آمیز محسوب می شود، البته ناگفته نماند که طراحی دکور و نمای فروشگاه هم بر روی افزایش فروش شما تاثیر قابل توجهی خواهد داشت. طراحی دکور بایستی بر اساس خدمات و محصولاتی که ارائه می شود، متفاوت و متنوع بوده و همیشه احساس راحتی و آرامش مشتری در اولویت قرار گیرد و تا نتیجه خوب و مطلوبی در فروش رخ دهد. در طول روز احتمال دارد افراد زیادی از جلو مغازه عبور کنند اما تمام آنها به مغازه وارد نمی شوند و اگر هم داخل فروشگاه شوند قصد خرید ندارند و صرفا برای بازدید از فروشگاه آمده اند؛ با بکارگیری از یک طراحی چشمگیر و خاص می توانید بسیاری از مشتریان که به فروشگاه وارد می شوند را به خرید کردن تشویق کنید و با ایجاد یک رابطه صمیمی بین مشتری و فروشگاه، از شانس بیشتری در فروش برخوردار خواهید شد.

 

مطلب مرتبط : دکوراسیون فروشگاه کاشی و سرامیک

 

دکوراسیون داخلی فروشگاه در جذب مشتری چه تاثیری دارد؟

در ارتباط با این مورد که دکوراسیون داخلی فروشگاه در جذب مشتری چه تاثیری دارد؟ باید بگوییم شکل ظاهری فروشگاه یکی از مهمترین عوامل در موفق شدن در کسب و کارتان به شمار می رود. دکور فروشگاه باید به گونه ای باشد که برای مشتری در زمان خرید آرامش لازم را فراهم آورد. دسترسی به محصولات فروشگاه به ویژه فروشگاه مواد غذایی باید هم برای مشتری و هم کارکنان ساده باشد. طراحی دکوراسیون فروشگاه منجر‌به جلب توجه افراد بیشتری به آن می شود. همین مسئله در جذب مشتری و رشد اقتصادی فروشگاه تاثیر چشمگیری خواهد داشت. با ایجاد تغییرات ساده و کم هزینه و یا بالعکس آن می توانید به آنچه در ذهن خود دارید، دست یابید. خوب است بدانید که در گروه نیودیزاین کار ما این است، یعنی آنچه که در تصور خود دارید به ما بسپارید.

 

طراحی فضا ورودی فروشگاه

طراحی فضا ورودی فروشگاه به طور کلی محیط های تجاری و اداری بسیار حائز اهمیت است، چرا‌که افراد و مشتریان در اولین قسمت با آن مواجه می شوند. در نتیجه چه در دکوراسیون داخلی این محیط ها چه در پروژه های بازسازی دفتر کار و فروشگاه ها باید توجه ویژه ای به طراحی این قسمت شود. ورودی، اولین برخورد مشتری با کسب و کار ما به‌ شمار می رود. بایستی با طراحی اصولی و درست، اولین برخورد مشتری با فروشگاه را به بهترین تجربه برای آن تبدیل نماییم. ضمن توجه کردن به طراحی ورود و خروج فروشگاه، نور مناسب و انتخاب رنگ به کار رفته شده بسیار مهم می باشد. مهم بودن آن هم به این دلیل است که در اکثر موارد، ویترین و ظاهر بیرونی فروشگاه توجه مشتریان را به خود جلب می کند، اما به فروشگاه وارد نمی شوند و به سراغ فروشگاه بعدی می روند. طراحی که برای ورودی فروشگاه انجام می شود باید به صورتی باشد که سبب متمایز شدن شما از رقبا شود. همینطور می توانید برای جلب توجه ها به سمت ورودی از نورپردازی متمرکز به اندازه کافی استفاده نمایید.

 

مورد استفاده قرار دادن علائم در قسمت ورودی و خروجی فروشگاه

مورد استفاده قرار دادن علائم در قسمت ورودی و خروجی فروشگاه بر روی مشتریانی که از مقابل آن عبور می‌کنند، تاثیر چشمگیری می گذارد. منظور از علائم به کار بردن یک عبارت دستوری محترمانه و مواردی از این دست می باشد که بایستی به صورت هدفمند و اصولی در ورودی قرار داده شود. بنابراین بعضی از مشتریانی که از فروشگاه شما عبور می کنند تا به ویترین بعدی برسند، با دیدن چنین عبارتی به صورت ناخودآگاه روی آنها تاثیر می گذارد و شما را برای بازدید از فروشگاه ترغیب می کند. هنگامی که مشتری به ورودی وارد می شود، در همان لحظه به ارزیابی مواردی از جمله سبک طراحی داخلی، هارمونی داشتن فضای داخلی با محصولات، نحوه نورپردازی و رنگ های به کار رفته در فضا می پردازد.

 

نکات مهم طراحی دکوراسیون فروشگاه مواد غذایی

دانستن نکات مهم طراحی دکوراسیون فروشگاه مواد غذایی به شما کمک می کند به خلق فضایی بپردازید که در‌خور مشتری باشد و نیاز آن را رفع کند. دسته بندی اجناس در فروشگاه مواد غذایی باید به گونه ای باشد که دسترسی برای مشتریان را ساده و راحت نماید. در اولین گام بایستی قفسه هایی را تهیه کنید تا بتوانید محصولات را با نظم و ترتیب داخل آنها بچینید. توجه داشته باشید که اصلی و مهمترین نکته در دکوراسیون این فروشگاه، شیوه قرار دادن اجناس و محصولات در قفسه ها است. در ادامه به معرفی تعدادی از این نکات می پردازیم، با ما همراه باشید.

  • محصولاتی که مردم به طور روزانه به آنها نیاز دارند نظیر شیر، پنیر، نان و محصولات مشابه دیگر باید در انتها فروشگاه قرار دهید. علت آن هم این است که مشتری برای خرید محصولات باید تا انتها فروشگاه برود و در همین حین به محصولات دیگر نگاهی بیاندازد. در نتیجه از این شیوه می توانید برای کالاهایی که کمتر مورد توجه مخاطب قرار می گیرد، استفاده کنید.
  • بر اساس گفته افرادی که در این حوزه مشغول به فعالیت می باشند، 70% مردم وقتی به فروشگاه وارد می شوند، به سمت راست خود نگاه می اندازند. در نتیجه قفسه سمت راست را باید به کالاها و اجناس خاص خود اختصاص دهید و در قفسه سمت چپ کالاهای گران قیمت را بچینید.
  • توجه داشته باشید که کالاهای گران قیمت را قفسه هایی که هم سطح با چشم هستند، قرار دهید و کالاهای ارزان قیمت را در قفسه های پایینی جایگذاری نمایید.
  • کالاهای شبیه بهم در کنار یکدیگر بچینید. تحت هیچ شرایطی محصولاتی که بهم مرتبط نیستند را در قفسه های نزدیک بهم قرار ندهید. این شیوه به مشتریان کمک می کند تا به راحتی محصول یا کالا مورد نظر خود را پیدا نمایید.
  • نحوه نورپردازی باید به گونه ای باشد که مشتری بتواند تمام جزئیات محصولات را در نظر بگیرد. هنگامی که به منظور تهیه مواد غذایی به فروشگاه می رویم، نوشته هایی که بر روی محصولات درج شده است را می خوانیم و لازمه دیدن آنها وجود نور کافی می باشد. در نتیجه فضای تاریک برای فروشگاه مواد غذایی گزینه مناسبی به حساب نمی آید.
  • در ارتباط با مورد استفاده قرار دادن قفسه ها، در صورتی که فروشگاه شما کوچک است، می توانید برای قفسه های خود تقسیم بندی های کوچکتری در نظر بگیرید. با این شیوه فضای بیشتری برای چیدمان محصولات در اختیار شما قرار می گیرد.

از دیگر نکات مهم و تکمیل کننده در طراحی دکوراسیون فروشگاه مواد غذایی می توان موارد زیر اشاره کرد:

  • توجه داشته باشید که برای هر محصول اتیکت نام و قیمت در نظر گرفته شود و این اتیکت باید در راس دید مشتری قرار گیرد و نام ها باید به صورت منظم و صحیح بر روی اتیکت ها درج شده باشد که موجب سردرگمی مشتریان نشود.
  • تمام قفسه ها باید پر از محصولات باشد و هر قفسه ای که خالی می شود، باید به سرعت جایگزین گردد.
  • قفسه ها بایستی همیشه تمیز و بر روی محصولات گرد و خاک وجود نداشته باشد.

 

بیشتر بخوانید : دکوراسیون فروشگاه موبایل

 

چیدمان قفسه ها در فروشگاه مواد غذایی

چیدمان قفسه ها در فروشگاه مواد غذایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. حاکم بودن نظم در فروشگاه ضمن ایجاد آرامش به زیبایی آن منجر می شود. رعایت این نکته به راهنمایی سریع و راحت مشتری به قفسه های مورد نظر و همینطور انجام خریدی آسان تر می پردازد. ابعاد قفسه ها رو به گونه ای انتخاب کنید که شرایط دیدن و لمس کالا برای مشتری فراهم باشد. به عنوان نمونه به طراحی قفسه هایی متناسب با قد کودکان اقدام نمایید.

 

طراحی مسیر حرکتی

جهت طراحی مسیر حرکتی بایستی توجه کافی و لازم به خرج دهید. در طراحی ورودی نیز با ایجاد فضایی همراه با المان های خاص و جذاب می توانید به مکث افراد در جلوی ورودی و جلب شدن نظر آنها به داخل فروشگاه منجر شوید. شیوه طراحی نباید به گونه ای باشد که مشتری را سرگرم کند بلکه باید شرایطی راحت و آسان را برای خرید مشتری فراهم نمایید. در طراحی مسیر حرکتی مشتری نکاتی وجود دارد که به شرح زیر می باشد:

  1. روانی و قابل فهم بودن مسیر
  2. برخوردار بودن راهرو ها از عرض مناسب
  3. برخورداری از دیدی باز به قسمت های گوناگون فروشگاه
  4. فراهم کردن فضا برای تردد از جلو همه قسمت ها
  5. کنترل رفت و آمد مشتریان از لحاظ ترافیکی به منظور خریدی راحت تر

 

نورپردازی در دکوراسیون فروشگاه مواد غذایی

نور پردازی همیشه در دکوراسیون داخلی باعث زیباتر شدن فضا می شود ، این امر بویژه در پروژه های بازسازی خانه قدیمی هم بسیار مورد استفاده می باشد و در زمینه دکور فروشگاه هم بسیار محبوب شده است. نورپردازی در دکوراسیون فروشگاه مواد غذایی یکی از عوامل مهم در جذب مشتری محسوب می شود. همینطور می تواند به عنوان یکی از عوامل در جذب افراد به قسمت های خاص فروشگاه و جلب کردن توجه آنها به محصولی ویژه ایفای نقش کند. بُلد کردن قسمت ها و کالایی هایی ویژه در فروشگاه و به وجود آوردن اشکال جذاب و ایجاد حس راحتی و آرامش در مشتریان همگی به وسیله نورپردازی حرفه ای امکان پذیر می باشد. برای تامین نور می توانید منابع طبیعی و یا مصنوعی را مورد استفاده قرار دهید. نکته مهمی که در ارتباط با نورپردازی وجود دارد این است که از فاسد شدن مواد غذایی جلوگیری می کند.

 

مطلب پیشنهادی : دکوراسیون فروشگاه لباس زنانه

 

اصول چیدمان محصولات فروشگاه مواد غذایی

در نظر گرفتن اصول چیدمان محصولات فروشگاه مواد غذایی می تواند به راحت تر خرید کردن مشتری کمک نماید. هرچه چیدمان محصولات در قفسه ها مرتب و شیک تر باشد، خریدار راحت تر می تواند محصولات مورد نظر خود را پیدا کند و نظم موجود در فروشگاه سبب می شود که با آرامش خاطر و بدون هدر رفتن وقت به انجام خرید خود بپردازد. پیاده سازی باکس ها و قفسه های فروشگاهی می تواند تاثیر چشمگیری در زیبا جلوه دادن فروشگاه مواد غذایی داشته باشد.

  • در نظر گرفتن جایگاه محصولات پرطرفدار

در نظر گرفتن جایگاه محصولات پرطرفدار به علت جداسازی آنها از محصولات عادی می باشد. در فروشگاه برای نظم دهی محصولات حالت های متنوعی وجود دارد. قفسه برای چیدمان را می توان به عنوان پرکاربردترین تجهیزات در فروشگاه ها معرفی کرد. به منظور چیدمان محصولات پرطرفدار، قفسه های میانی و مرکزی بهترین گزینه محسوب می شوند. طبقات بالایی و پایینی را می توان برای محصولات مشابه و یا با کاربرد کمتر در نظر گرفت.

  • انتخاب رنگ مناسب برای فروشگاه

انتخاب رنگ مناسب برای فروشگاه، از دیگر عوامل مهم در طراحی داخلی است. انتخاب رنگ با در نظر گرفتن نوع کاربری و شرایط محیطی فروشگاه می تواند متفاوت باشد. یک پیشنهاد جالب و خلاقانه که بعضی از فروشگاه ها آن را مورد استفاده قرار می دهند، به کارگیری از رنگ های ترکیبی برای پوشش سقف و دیوار ها است. انتخاب های مرسوم و پرطرفدار برای پوشش دیوار ها به طور معمول کاغذ دیواری و یا رنگ های روغنی می باشد، البته در بعضی موارد از سرامیک هم نیز استفاده می شود. انتخاب یک رنگ مناسب می تواند در برندینگ شما تاثیر قابل توجهی داشته باشد. توصیه می شود که رنگ دکوراسیون شما با حوزه کسب و کارتان همخوانی داشته و با آن در تضاد نباشد. به طور مثال استفاده از رنگ زرد گزینه مناسبی برای فروشگاه نمی باشد، چرا‌که باعث ایجاد استرس در مشتری می شود و ممکن است آن را از خرید کردن منصرف کند.

 

سوالات متداول:

1.طراحی مسیر حرکتی مشتری باید به چه صورت باشد؟

راحتی و قابل فهم بودن مسیر، برخوردار بودن راهرو ها از عرض مناسب، برخورداری از دیدی باز به قسمت های گوناگون فروشگاه، فراهم کردن فضا برای تردد از جلو همه قسمت ها، کنترل رفت و آمد مشتریان از لحاظ ترافیکی به منظور خریدی راحت تر.

2.برای چیدمان محصولات پرطرفدار و محصولات کم کاربرد کدام قفسه ها مناسب می باشد؟

به منظور چیدمان محصولات پرطرفدار، قفسه های میانی و مرکزی بهترین گزینه محسوب می شوند. طبقات بالایی و پایینی را می توان برای محصولات مشابه و یا با کاربرد کمتر در نظر گرفت.

3.طراحی فضا ورودی فروشگاه باید به چه صورت باشد؟

ورودی، اولین برخورد مشتری با کسب و کار ما به شمار می رود. بایستی با طراحی اصولی و درست، اولین برخورد مشتری با فروشگاه را به بهترین تجربه برای آن تبدیل نماییم. ضمن توجه کردن به طراحی ورود و خروج فروشگاه، نور مناسب و انتخاب رنگ به کار رفته شده بسیار مهم می باشد.

 

این را هم بخوانید : نکات دکوراسیون داخلی فروشگاه

 

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم به توضیح نکاتی در ارتباط با دکوراسیون فروشگاه مواد غذایی بپردازیم. در هنگام طراحی بایستی به مواردی از جمله رنگ‌بندی مناسب، نورپردازی حرفه ای، در نظر گرفتن فضاهای خاص در فروشگاه، مسیر حرکتی مشتری و سایر موارد توجه داشته باشید. شما میتوانید طراحی دکور فروشگاه خود به طراحان ما در گروه نیودیزاین بسپارید. مجموعه ما در زمینه انواع کابینت آشپزخانه ، بازسازی خانه ، کمد دیواری و … آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد و در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر می توانید از طریق شماره تماس 02144433773 با ما در ارتباط باشید و یا به آدرس نشانی ما واقع در جنت آباد جنوبی- بالاتر از میدان چهارباغ – ساختمان بانک آینده مراجعه نمایید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *