جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هزینه ساخت کمد دیواری چقدر است ؟

فهرست مطالب

هزینه ساخت کمد دیواری چقدر است ؟

 

هزینه ساخت کمد دیواری چقدر است و چگونه مناسب‌ترین کمد را انتخاب کنیم؟ با ورود این کمدها به بازار، تحولی جدید در این بخش به وجود آمد. چراکه تا پیش از آن مردم از کمدهای ساده استفاده می‌نمودند امّا درحال‌حاضر این کمدها با جای دادن وسایل بسیار و اشغال فضای کم، محیط اتاق و خانه را به زیباترین شکل در آوردنده‌اند. امروزه در اکثر خانه‌ها از کمد دیواری استفاده می‌شود که این خود نشان‌دهنده محبوبیت این کمدهای کاربردی است. بدون شک اطلاع از قیمت کمد دیواری در این بین بسیار حائز اهمیت است. درواقع شما با محاسبه قیمت کمد دیواری می‌توانید به‌راحتی از قیمت روز آن پیش از خرید مطلع شوید. درحال‌حاضر قیمت کمد دیواری از سمت اتحادیه وجود ندارد. درواقع قیمت‌ها اغلب براساس متریال ساخت کمد محاسبه می‌شود.  هم‌چنین عوامل متعدد دیگر در هزینه ساخت کمد دیواری نقش بسزایی دارد. ما در مقاله هزینه ساخت کمد دیواری چقدر است و چگونه مناسب‌ترین کمد را انتخاب کنیم؟ شما را با این امر آشنا خواهیم کرد. پس جهت شناخت از روش هزینه ساخت کمد دیواری تا انتهای این مقاله از وب‌سایت نیودیزاین با ما همراه باشید.

نحوه محاسبه هزینه ساخت کمد دیواری

همانطور که در مطالب بالا عنوان شد، هزینه ساخت کمد دیواری به عوامل متعددی بستگی دارد. درواقع نوع طراحی و متریال استفاده شده در ساخت کمد دیواری در قیمت آن نقش بسزایی خواهد داشت.

جهت محاسبه هزینه ساخت کمد دیواری از دو روش معمول استفاده می‌کنند، که عبارتند ار:

  • قیمت‌گذاری ساخت کمد دیواری به روش متر مربع (قیمت کمددیواری =(طول کمد × ارتفاع کمد) × هزینه یک مترمربع)
  • قیمت‌‌گذاری ساخت کمد دیواری به روش متر طول:‌ (قیمت کمددیواری=(طول کمد × (90÷ ارتفاع)) × قیمت هر متر)

در روش دوم، منظور از یک متر کمد، کمدی است که 90 سانتی‌متر ارتفاع و یک متر طول داشته باشد. معمولاً ارتفاع بیشتر از 90 سانتی‌متر را نی در محاسبات همان 90 سانتی‌متر در نظر می‌گیرند.

مطلب پیشنهادی: کمد دیواری اتاق کودک

 

هزینه ساخت کمددیواری|مجموعه نیودیزاین

 

عوامل مؤثر بر هزینه ساخت کمد دیواری

درواقع عوامل زیادی در تعیین قیمت ساخت کمد دیواری دخیل هستند که از آن‌ها می‌توان به متریال استفاده شده، نحوه و سبک ساخت، دستمزد ساخت و مواردی از این قبیل اشاره کرد. چنانچه با این عوامل آشنایی نداشته باشید، شاید در انتهای کار با هزینه‌ای بیش از آنچه که تصور می‌کردید  مواجه شوید. در حقیقت هرکدام از این عوامل به‌نحوی روی قیمت نهایی کمد لباس و کمددیواری اثرگذار هستند. درواقع این عوامل موجب پیچیدگی محاسبه هزینه ساخت کمد دیواری می‌شوند. برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • نصب و اجرای کمددیواری‌ 10 تا 15 درصد هزینه کل را دربر خواهد گرفت. هم‌چنین باید در ازای افزایش هر تعداد کشو، هزینه‌ای در حدود 300 تا 400 هزارتومان بپردازید.
  • قیمت کمددیواری ریلی نسبت به لولایی بسیار بالاتر است. استفاده از درهای ریلی به‌جای لولایی هم به نوبه خود هزینه کل کمددیواری را تا 20 درصد افزایش خواهد داد.
  • هزینه طراحی اختصاصی کمددیواری با ارائه طرح 3D افزایش خواهد داشت.
  • چنانچه بخواهید از آینه برای کمددیواری استفاده نمایید، باید علاوه بر خرید آینه، هزینه‌ای جهت نصب آن پرداخت کنید.
  • هزینه اعلام شده برای قیمت کمد دیواری عمق 60 سانتی‌متر است و برای ابعاد بیشتر قطعاً هیزنه بیشتر خواهد بود.
  • رنگ استفاده شده برای کمد دیواری

 

نحوه کاهش هزینه ساخت کمد دیواری

جهت کاهش هزینه کل می‌توان به‌جای ام‌دی‌اف از نئوپان استفاده نمایید. علاوه بر این شما می‌توانید برای کشوها و طبقات از نئوپان و برای در کمد از ام‌دی‌اف بهره ببرید. امّا باید به معایب نئوپان مثل مقاومت کم دربرابر فشار و رطوبت هم توجه داشته باشید. این نکات را حتی برای داشتن کابینت آشپزخانه ارزان هم می توان در نظر گرفت.

به‌صورت معمول هایگلاس و ممبران در دسته گران‌قیمت‌ترین متریال‌ها به‌شمار می‌روند و نئوپان در این بین ارزان‌ترین مترال برای ساخت کمد دیواری است. اکثر سازدنگان کمددیواری، ام‌دی‌اف را به‌عنوان مناسب‌ترین گزینه به مشتریان خود پیشنهاد می‌کنند. البته نیودیزاین به شما مخاطبین مخترم پیشنهاد می‌کند به جای کمد دیواری ارزان قیمت، به دنبال کمد دیواری با متریال با کیفیت باشید.

دیگر روش‌های کاهش هزینه ساخت کمد دیواری عبارت‌ هستند از:

  • حذف آینه و تزئینات کمد
  • استفاده از درهای لولایی بجای ریلی
  • کاهش تعداد کشو
  • استفاده از دستگیره روکار به جای دستگیره مخفی یا توکار

 

 

مطلب مرتبط  : انواع کمد دیواری

هزینه ساخت کمد دیواری ریلی و لولایی

به‌دلیل نیاز به تخصص کمدساز و ابزارهای مصرفی منجمله یراق‌آلات، قیمت کمد دیواری ریلی از لولایی برای شما گرانتر تمام می‌شود. قیمتی که جهت ساخت هر متر کمددیواری در بازار ارائه می‌شود، شامل هزینه یراق‌آلات با کیفیت متوسط است. چنانچه یراق‌آلاتی با کیفیت بالاتری برای کمد دیواری خود بخواهید، باید تفاوت قیمت آن با یراق‌آلات متوسط را بپردازید. مثلاً یراق‌آلات جنس ترک یا ایتالیایی، افزایش قیمت صد درصدی نسبت به دیگر یراق‌آلات دارند.

  • قیمت ساخت کمد دیواری باکسی

این دسته از کمدها به دو صورت آماده و نصب می‌شود:

    1. دیواری متکی به دیوار و سقف که قابلیت جابه‌جا‌شدن ندارند.
    2. باکسی که برای همه اضلاعشان باید از متریال استفاده گردد و قابلیت جابه‌جایی دارند.

باتوجه به آنکه کمدهای باکسی به متریال بیشتری نیاز دارند، هزینه و دستمزد نصب آن‌ها نسبت به کمد دیواری‌های دیگر بیشتر خواهد بود.

 

  • درست‌ترین روش محاسبه قیمت کمد دیواری چیست؟

همانطور که در مطالب بالا عنوان شد، درست‌ترین روش برای ساخت کمد دیواری گرفتن قیمت نهایی آن است. امّا گرفتن قیمت نهایی کمد دیواری چندین مرحله دارد که عبارتند از:

    • تعیین مقدار بودجه و تعیین متریال مودنظر
    • دعوت از کارشناس ساخت جهت بازدید از محل
    • انتخاب طرح کمد دیواری
    • انعقاد قرارداد بین کارفرما و سازنده

 

چرا کمد دیواری ام‌دی‌اف پرطرفدار است؟

همانطور که در مطالب بالا عنوان شد، کمد لباس ام‌دی‌اف بسیار پرطرفدار تر از سایر کمدها است. به کاربردن این کمد دیواری حتی در بازسازی خانه ی قدیمی هم نیز کاربرد دارد.  چراکه ام‌دی‌اف در قیاس با مواد چوبی دیگری که در بازار عرضه شده‌اند از کیفیت بالاتری برخوردار است و در برابر رطوبت و نفوذ آب مقاومت خوبی دارد. از طرفی دیگر این متریال در برابر خط و خش و ضربه هم استحکام بالایی دارد. درکل هر کدام از متریال‌های مورد استفاده برای ساخت کمد دیواری از مزایایی برخوردار هستند. امّا ام‌دی‌اف علاوه بر مزایایی که در مطالب بالا ذکر شد از تنوع بالایی هم برخوردار است. در بحث کابینت آشپزخانه نیز کابینت ممبران که زیر مجموعه کابینت ام دی اف می باشد از جمله کابینت با متریال با کیفیت می باشد به همین دلیل در مجموعه ما کابینت ممبران گردویی نیز هم به دلیل کیفیت بالا و هم رنگ زیبایش بسیار محبوب و پرطرفدار می باشد.

 

نتیجه گیری

امروزه فضاهای کوچک خانه‌ها و آپارتمان‌های جدید باعث شده تا تمایل افراد نسبت به استفاده از کمد دیواری افزایش بیابد. کمدهای دیواری بزرگ و جادار که به‌صورت توکار هم تعبیه می‌شوند، درواقع نظم بیشتری را در منزل ایجاد نموده و باعث خواهند شد تا از فضای داخلی ساختمان به‌شکل بهینه‌ای در استفاده از فضا درآید. اهمیت کمد دیواری به حدی است که حتّی تصور یک خانه بدون کمد دیواری امری دشوار است. امّا جدا از مزایایی این کمدها هزینه ساخت کمد دیواری هم بسیار حائز اهمیت است که ما در این مقاله به آن پرداختیم.

امید است این مقاله مورد توجه شما مخاطبین محترم قرار گرفته باشد. لطفاً پس از مطالعه مقاله نظرات و تجارب شخصی خود را در این زمینه با ما در وب‌سایت نیودیزاین به اشترک بگذارید. لازم به ذکر است که مجموعه ما در زمینه دکوراسیون داخلی و بازسازی خانه ، بازسازی دفتر کار و دیگر خدمات دکوراسیون خدمات ارزنده و با کیفیتی را در اختیار شما عزیزان قرار میدهد.

 

بیشتر بخوانید : ساخت کمد دیواری ریلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *